Biuletyn Informacji Publicznej
Przedszkola im. Kubusia Puchatka w Przechlewie
  1. Jesteś tutaj: Start
  2. Roczny plan pracy

Roczny plan pracy

ROCZNY PLAN PRACY NA ROK 2020/2021

„Na alarm – uczymy dzieci, jak postępować w sytuacjach kryzysowych”


I. Doskonalenie nauczycieli.
1. Zapoznanie i omówienie na szkoleniowej radzie Pedagogicznej artykułów dotyczących uświadamiania dzieciom zagrożeń wynikających z życia codziennego.

I półrocze

1. B. Kamińska: M. Łyskawińska „Bezpieczny przedszkolak” - Wychowanie w przedszkolu 4/2016


2. E. Szulc - Góra: K. Stępień – Rejszel „Media elektroniczne a emocje najmłodszych” - Wychowanie w przedszkolu 5/2019, A. Kałuba Korczak „Dziecko w internecie – zagrożenia” - Wychowanie w przedszkolu 5/2017


3. R. Trzebiatowska: M. Cholewińska - Dacka „Zagrożenia w świecie multimediów” - Wychowanie w przedszkolu 1/2017, G. K. Stępień „Świat multimediów” - Wychowanie w przedszkolu 10/2016


4. E. Jałowiec: B. Rutkowska „Bezpiecznie przez życie – czyli jak uczyć dzieci unikania zagrożeń” część I i II – Bliżej przedszkola 2/2011 i Bliżej przedszkola 3/2011

5. A. Habułyk: „Koronawirus - jak rozmawiać z o nim z dzieckiem dzieckiem?”


II półrocze

1. A. Kostusiak: E. Cybulska „Bezpieczeństwo w przedszkolu” - Wychowanie w przedszkolu 9/2013


2. J. Bińkowska: A. Zalewska – Meler „Bezpieczeństwo – pierwsza pomoc – profilaktyka” - Wychowanie w przedszkolu 1/2014


3. M. Pluto Prądzyńska: L. Kołodziejska „Przedszkolak bezpieczny na wakacjach” - Wychowanie w przedszkolu 6/2015, B. Leśkiewicz „Bezpieczne wakacje nad morzem” - Wychowanie w przedszkolu 6/2014


4. A. Kwietniewska: D. Rodzeń „W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie dziecka w przedszkolu” - Wychowanie w przedszkolu 2/2015

II. Doskonalenie warsztatu pracy.

  1. Udział w doskonaleniu zawodowym – udział w kursach, szkoleniach, warsztatach dotyczących organizowania różnorodnych, profilaktycznych sytuacji edukacyjnych, które uczą dzieci radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.
  2. Wzajemna wymiana doświadczeń – dzielenie się wiedzą, wymiana pomocy dydaktycznych, wymiana literatury, scenariuszy zajęć.
  3. Doposażenie przedszkolnej biblioteki o nowe pozycje książkowe z literatury dziecięcej w związku z zagrożeniami płynącymi ze strony ludzi, zwierząt i roślin.
  4. Poszukiwanie artykułów w czasopismach pedagogicznych oraz na stronach portali edukacyjnych ułatwiających organizowanie i planowanie pracy dotyczącej tematyki rocznego planu pracy.
  5. Systematycznie uaktualniać kąciki książkowe w grupach w zależności od tematyki, zainteresowań, pór roku i wykorzystywać w pracy wychowawczo – dydaktycznej.
  6. Zebranie zbioru bajek i opowiadań o bezpieczeństwie dzieci i wykorzystywanie w codziennej pracy z dzieckiem.
  7. Angażowanie rodziców do wyposażania kącików, współudział w konkursach.
  8. Pedagogizacja rodziców na temat szkodliwości długotrwałego korzystania z komputera i oglądania telewizji przez dzieci.
  9. Śledzenie na bieżąco informacji na temat sytuacji kryzysowych i przekazywanie ich na krótkich spotkaniach z nauczycielkami.

 III. Praca z wychowankiem.

  1. Organizowanie cyklicznych spotkań z ludźmi, których specyfika pracy dotyczy przeciwdziałaniu zagrożeniom płynącym ze świata ludzi, zwierząt i roślin oraz zjawisk atmosferycznych (np. policjant, strażak, ratownik medyczny, lekarz, pielęgniarka, leśniczy), (cały rok, wszystkie nauczycielki)
  2. Przygotowanie przedstawienia teatralnego o zagrożeniach na podstawie utworów literackich oraz bajek z morałem (cały rok, wszystkie nauczycielki).
  3. Zorganizowanie w salach zajęć kącików lub tablic z rekwizytami, ilustracjami dotyczącymi udzielania pierwszej pomocy (cały rok, wszystkie nauczycielki)
  4. Koronawirus a dziecko – rozmowy z dziećmi profilaktyce (cały rok, wszystkie nauczycielki)
  5. Zorganizowanie zajęć z udzielania pierwszej pomocy (wrzesień/październik, dyrektor)
  6. Udział w konkursach plastycznych wewnątrz przedszkolnych i zewnątrz przedszkolnych (cyklicznie, wszystkie nauczycielki).
  7. Systematycznie organizować zabawy dramowe, tematyczne, wykonywać ekspozycje, ilustracje, tworzyć krótkie teksty dotyczące wdrażania dzieci do zachowania bezpieczeństwa w każdej sytuacji (cały rok, wszystkie nauczycielki)
  8. Obchody Święta Niepodległości (10 listopad, wszystkie nauczycielki)
  9. Wykonanie pięciu prezentacji multimedialnych i spotkań na holu dla wszystkich grup mające na celu przeciwdziałanie zagrożeniom płynących z życia codziennego (cyklicznie, wychowawcy grup) – propozycje tematyki spotkań.

I. Urządzenia elektryczne – dom
II. Ogniska i pożary – las
III. Plac zabaw – pierwsza pomoc
IV. Lekarstwa i środki chemiczne
V. Bezpieczeństwo nad wodą
VI. Bezpieczeństwo na drogach
VII. Rośliny, grzyby, owoce leśne
VIII. Kontakty z nieznajomymi
IX. Świat multimediów
X. Jakich zwierząt się wystrzegać

10. Tematyczne wykorzystywanie w pracy dziećmi literatury dziecięcej, dotyczącej, zagrożeń płynących z różnych środowisk (opowiadania, bajki, komiksy)

11. Przeprowadzenie zajęć otwartych na temat uświadamiania dzieciom zagrożeń płynących z otaczającego świata i sposobach ich unikania.

12. Zorganizowanie konkursu przedszkolnego „Bezpieczne Wakacje”.