REGULAMIN RADY RODZICÓW działającej w Przedszkolu im. Kubusia Puchatka w Przechlewie
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991r. o Systemie Oświaty (Dz. U. z 1996r., Nr 67, poz. 329 z późniejszymi zmianami) oraz Statut Przedszkola Publicznego w Przechlewie I. Postanowienia ogólne
- Rada Rodziców stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola im. Kubusia Puchatka w Przechlewie.
- Rada Rodziców jest organem społecznym działającym na terenie Przedszkola.
- W realizacji swoich zadań Rada Rodziców współpracuje z funkcjonującą w Przedszkolu Radą Pedagogiczną.
- Rada Rodziców posługuje się pieczątką :
II. Cele i zadania oraz kompetencje Rady Rodziców
- Zadaniem Rady Rodziców jest:
- współdziałanie z organami Przedszkola w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i Przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym
- uczestniczenie w życiu Przedszkola przyczyniające się do ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci
- prezentowanie wobec Dyrektora i Rady Pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności Przedszkola
- przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do Przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców
- uchwalenie Regulaminu Rady bądź zmian w Regulaminie
- uchwalenie preliminarza budżetowego Rady na dany rok szkolny.
- Rada Rodziców może:
- występować do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad Przedszkolem o zbadanie i dokonanie oceny działalności Przedszkola
- oceniać sytuację placówki i występować z wnioskami do Dyrektora, Rady Pedagogicznej bądź organu prowadzącego
- gromadzić fundusze z dobrowolnych składek oraz innych źródeł z przeznaczeniem na wsparcie działalności Przedszkola.
III. Skład i struktura Rady oraz tryb powoływania jej członków
- Członkowie Rady Rodziców powoływani są na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców w danym roku szkolnym.
- Rada Rodziców powinna składać się z co najmniej dwóch reprezentantów z każdej grupy.
- Kadencja Rady trwa trzy lata, przy czym:
- ustępująca Rada Rodziców działa do chwili wyboru i ukonstytuowania się nowej Rady, co powinno nastąpić nie później niż 2 tygodnie od odbycia się pierwszego zebrania ogólnego rodziców w danym roku szkolnym
- kadencja może zostać skrócona, o ile tak postanowi minimum 75% danego składu Rady
- w przypadku wystąpienia z Rady któregoś z jej członków skład Rady uzupełniany jest na bieżąco przy zachowaniu pkt.2 niniejszego działu
- w skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w kadencji poprzedniej.
- Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu danej kadencji może odbywać się na zasadzie:
- indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracach Rady
- propozycji członków Rady Rodziców, rodziców bądź Dyrektora Przedszkola.
- Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:
- złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady Rodziców
- odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady Rodziców po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.
- Na swoim pierwszym posiedzeniu Rada Rodziców powołuje Prezydium Rady.
- W skład Prezydium Rady wchodzą:
- Przewodniczący
- Wiceprzewodniczący
- Skarbnik
- Sekretarz
- Rada Rodziców powołuje Komisję Rewizyjną w liczbie 2 członków.
- Członkowie Rady pełnią swoje funkcje społecznie.
IV. Zadania Prezydium Rady
- Zadaniem Przewodniczącego Rady Rodziców jest:
- kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców
- opracowanie projektu planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny, z uwzględnieniem zadań wynikających z rocznego planu pracy Przedszkola
- opracowanie harmonogramu spotkań Rady Rodziców w danym roku szkolnym
- współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu pracy
- zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Rady Rodziców
- kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców
- przekazywanie Dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności Przedszkola.
- Zadaniem Wiceprzewodniczącego Rady Rodziców jest:
- zastępowanie Przewodniczącego we wszystkich jego zadaniach w razie jego nieobecności lub niemożności ich wykonywania.
- Zadaniem Skarbnika Rady Rodziców jest:
- czuwanie nad rytmiczną realizacją planu finansowego i prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców
- sprawdzanie na bieżąco dokumentów finansowych Rady, kontrolowanie prawidłowości przepływu środków oraz zatwierdzanie ich do wypłaty
- podczas zebrań ogólnych rodziców podawanie do wiadomości ogółowi rodziców stanu operacji finansowych Rady.
- Zadaniem Sekretarza Rady Rodziców jest:
- organizacyjne przygotowanie zebrań Rady Rodziców
- informowanie członków Rady oraz innych zainteresowanych o terminach posiedzeń Rady i porządku obrad
- sporządzanie protokołów z posiedzeń Rady. W przypadku nieobecności Sekretarza na posiedzeniu Rady, Przewodniczący wyznacza protokolanta.
- prowadzenie korespondencji i dokumentacji oraz czuwanie nad prawidłowym jej przechowywaniem.
V. Zadania Komisji Rewizyjnej Rady Rodziców Zadaniem Komisji Rewizyjnej Rady Rodziców jest:
- Dokonywanie raz na pół roku kontroli dokumentów finansowych i stanu gotówki w kasie Rady Rodziców.
- Składanie sprawozdania z działalności finansowej Rady Rodziców na forum Rady oraz na zebraniach ogólnych rodziców.
VI. Organizacja pracy Rady Rodziców
- Rada wykonuje swoje zadania zgodnie z zatwierdzonym Regulaminem, planem pracy i harmonogramem spotkań.
- Posiedzenia Rady zwoływane są przez Przewodniczącego Rady zgodnie z harmonogramem spotkań.
- Posiedzenia Rady mogą być zwoływane z inicjatywy własnej Przewodniczącego lub na wniosek złożony przez co najmniej 1/3 członków Rady.
- Informacja o terminie, miejscu i porządku obrad posiedzenia przekazywana jest członkom Rady i innym osobom zainteresowanym przez Sekretarza Rady Rodziców.
- W posiedzeniu Rady udział bierze Dyrektor Przedszkola, który posiada głos doradczy.
- Do udziału w posiedzeniu mogą być zaproszone przez Przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek Rady, inne osoby z głosem doradczym.
VII. Podejmowanie uchwał
- Uchwały Rady zapadają większością głosów oddanych przez członków obecnych na posiedzeniu, przy czym mają charakter wiążący jeżeli przyjęte są przez min. 50% całkowitego składu osobowego Rady.
- Uchwały Rady w sprawie przyjęcia Regulaminu Rady lub zmiany jego treści mają charakter wiążący, jeżeli przyjęte są przez min. 70% całkowitego składu osobowego Rady .
- Uchwały Rady są protokołowane przez Sekretarza Rady. W przypadku nieobecności Sekretarza na posiedzeniu, Przewodniczący wyznacza protokolanta.
VIII. Sposób dokumentowania posiedzeń Rady
- Posiedzenia Rady są protokołowane przez Sekretarza Rady bądź w przypadku jego nieobecności, protokolanta i stanowią dokumentację Przedszkola przechowywaną w kancelarii Dyrektora placówki.
- Protokół z każdego posiedzenia jest sporządzany w ciągu 14 dni. Protokół z posiedzenia podpisuje Przewodniczący i Sekretarz bądź protokolant.
- Ewentualne poprawki do protokołu nanoszone są decyzją Rady na kolejnym posiedzeniu.
IX. Zasada działalności finansowej Rady Rodziców
- Rada może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych dozwolonych prawem źródeł.
- Wysokość minimalnej rocznej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców w danym roku szkolnym.
- Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej.
- Ustaloną składkę rodzice wpłacają jednorazowo bądź w ratach.
- Wpływy na fundusz Rady dokumentowane są na listach zbiorczych lub kwitariuszach wpływów kasowych.
- Wpływy i wydatki z funduszu Rady ewidencjonowane są w księdze wpływów i wydatków Rady na dany rok szkolny.
- Ewidencja prowadzona jest przez osobę upoważnioną do tego przez ogół Rady.
- Rada Rodziców może zatrudnić na umowę-zlecenie osoby do wykonywania określonych zadań.
- Rada Rodziców ustala preliminarz wydatków oraz wysokość pogotowia kasowego.
- Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na:
- zakup zabawek, materiałów papierniczych oraz pomocy dydaktycznych dla dzieci
- organizowanie imprez kulturalno – oświatowych oraz wycieczek dla dzieci
- finansowanie upominków oraz imprez okolicznościowych dla dzieci
- organizowanie warsztatów szkoleniowych dla rodziców i nauczycieli
- wydatki niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania Rady.
- Rada Rodziców upoważnia Dyrektora Przedszkola do dysponowania środkami finansowymi Rady Rodziców zgodnie z ustalonym regulaminem , odpowiednimi uchwałami i preliminarzem wydatków.
X. Postanowienia końcowe
- Działalność Rady Rodziców musi być zgodna z obowiązującym prawem.
- Jeżeli uchwały Rady Rodziców są sprzeczne z interesami Przedszkola, Dyrektor Przedszkola zawiesza ich wykonanie.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Data uchwalenia Regulaminu 16.06.2010r.
Informacje o artykule
Podmiot udostępniający: Przedszkola im. Kubusia Puchatka w Przechlewie
Odpowiadający za treść: Administrator
Wprowadził informację: Administrator
Edytował informację: Administrator
Lista załączników: Brak załączników
Data wytworzenia informacji: 13.09.2018
Data udostępnienia informacji: 13.09.2018
Data ostatniej aktualizacji: 13.09.2018
Liczba wyświetleń: 1357